Etichete

, ,

Daca weekendul trecut a fost unul bibliofil, acesta a fost unul cinefil.

Intotdeauna am zis ca daca e sa se intample lucrurile, se vor intampla de la sine. Probabil ca acum sunt in una din acele perioade cand vin la mine diverse chestii, exact cele potrivite. Asa ca:

1. Little Ashes (cu Robert Pattison)

Este despre inceputurile lui Dali. Daca nu ai nervii tari, stomac puternic si „no limits in thinking and acting”, atunci nu stiu cat de bun este pentru tine, cel care ajungi pe blogul asta. De fapt, despre asta si este povestea – despre a face o diferenta mare in viata asta si intr-o societate care se vrea libera. To want, not to be an average person.

Pe toata durata lui am avut prezenta in minte, undeva in background, ziua aceea in care m-am dus in Montmarter la Paris si am intrat in muzeul dedicat lui Dali. Ore intregi am stat printre operele lui, printre manuscrise, sculpturi si ore intregi am avut pielea de gaina si inima batandu-mi puternic. Ore intregi m-am simtit acasa. Ore intregi am stat pe unul din scaunele baroc din sala principala si ma uitam la fluturii lui frumos pictati, la magia in care te invaluie fiecare unduire a sculpturilor lui. O sa concep o sectiune si de poze, sa va delectati si voi.

2. Goya’s Ghosts

Este despre viata lui Goya. Majoritatea cunosc acea replica a lui, cum ca „Somnul ratiunii naste monstri”. De fapt, in lumea in care a trait el si in conceptiile vremii de atunci, cand totul era irational de limitat, el incearca sa transpuna tragedia istoriei prin picturile lui. Sa nu uitam totusi ca nu numai somnul ratiunii naste monstri, ci si somnul iubirii…si al increderii in oameni.

3. The Bridges of Madison County

Ok, acesta nu este descoperire noua; haide sa spunem ca este o redescoperire de fiecare data. A cata oara ma uit la filmul asta? Probabil ca deja i-am invatat replicile pe de rost. Este ca un moment bun din viata ta care vrei sa nu se mai ermine. Este atat de delicat, de profund, de strident in invatamintele pe care ti le ofera filmul asta si atat de al naibii de sexi si Clint Eastwood si Meryl Streep, incat I can’t get enough of it.

Te pune pe ganduri rau de tot, te face sa vrei sa iei decizii importante, te face sa vrei sa dai peste ochi cu el tuturor oamenilor din viata ta care sunt prea orbi sa vada, sa inteleaga, sa aprecieze.

Sunt multe cuvinte in filmul asta, bottom line insa, de data asta am rezonat cu una in mod deosebit: „We ARE the decisions we make”. Stiti voi ceva mai bestial de atat?!

Filmele acestea NU  sunt recomandari. Decizia de a le urmari va apartine in intregime.

