Etichete

, ,

Asa cum se spune despre romani ca s-au nascut poeti, asa cred ca in mediul profesional majoritatea se doresc  antreprenori.  A fost un boom undeva dupa Revolutie, cand practic multi isi deschideau un magazin sau boutique cum se numeau atunci. Pe urma s-au calmat lucrurile si s-au triat foarte multi din cei cu “spirit de afaceri” pentru ca in present sa revenim la incurajarea IMM-urilor, a societatilor pe actiuni, SRL-uri, parteneriate, etc. Spiritul comercial inca ne-a ramas in sange – de la negocierea “ca la piata” pana la marile afaceri de productie si comert de astazi.

Nimic rau in asta, mai mult decat atat ma bucur sa observ ca exista un domeniu care incurajeaza aceasta initiativa. Traim intr-o lume a magazinelor online, unde eforturile pe care doresti sa le depui pentru afacerea ta sa fie minime din punct de vedere logistic. In concluzie, “chapeau le specialiste”!

Ca sa revenim la …magazinele noastre – la un moment dat intr-un training ne invatau ca feedback-ul sendvis este cel mai potrivit. Pe principiul una calda, una rece. Haide sa incep printr-un lucru pozitiv: bravo pentru tutorial si ideea de a exemplifica grafic si animat! Cred ca prinde foarte bine. Stim ca 90% din informatia ce ne parvine se realizeaza prin vizual, impactul asupra publicului fiind mai accentuat.

Insa, as spune ca desi ideea tutorialelor este ok, la nivel de grafica site-ul ar putea fi imbunatatit. Personal, cred ca imaginile folosite sunt cam…puerile (ma refer de exemplu la imaginea cu diploma unde specificati voi ca nu este nevoie sa fii IT-ist ca sa iti faci o afacere in mediul online). Imi aduce aminte de prezentarile in Power Point pe care le faceam eu cand eram la inceput de drum profesional. Ma astept la ceva mai profi.

Revin cu aspectul pozitiv – abordarea friendly a celui care ajunge pe site. Imi place ca nu ne “complexati” cu termeni complicati si in general tonul nu este al unora care ii privesc de sus pe cei care ajung aici. Expresiile comune, uzuale dau o nota aparte site-ului si te incurajeaza sa incerci si sa incepi.

Stiu ca uneori cand te simti apropiat de vizitatori tinzi sa o “lasi mai moale” cu verificatul si ras-verificatul ortografiei, astfel incat am gasit cateva greseli care pot fi corectate foarte usor. A le lasa asa da impresia de lucru facut pe graba si neatentie la detalii. Ca sa dau cateva exemple – “singul”, “oriune”, “apreciemsugestiile”, etc. Un efort minim pentru un output consistent, asadar.

Imi place designul si imi place tema aleasa – simplu in tonuri de verde si portocaliu. Mie imi spune ca in spate gasesc o echipa tanara si vioaie, activa, care se asteapta ca si clientii lor sa fie la fel si sa se tina de treaba o data inceput proiectul.

Pe de alta parte, ce ati zice de optiunea de prezentare 3D a produselor pe care clientii le urca in magazinele lor? Nu am vazut nimic specificat pe site. Cred ca ar fi un plus pentru voi acest lucru.

In alta ordine de idei, ca persoana chitibusara ce sunt, as mai avea cateva intrebari-sugestii, desi stiu ca site-ul este in constructie:

  1.  De ce pe pagina de afiliere ati mai pus coloana din stanga cu cele 3 linkuri, din moment ce oricum informatia se regaseste pe pagina respectiva?
  2. Care este scopul paginii Platforma, din moment ce pe pagina Home deja avem informatia in cele 3 casetute (trebuie doar sa dai “mai multe detalii” – a citi mai multe detalii nici nu te trimite pe pagina Platforma)
  3. Mi-ar placea sa gasesc cateva conditii, hai sa le spunem restrictive dar de bun simt ale domeniului de vanzare a produselor. De exemplu – sa spunem ca un client vrea sa isi faca un magazin de etnobotanice sau jucarii sexuale. Eu cred ca Springshop isi permite sa restrictioneze astfel de produse din motivul simplu: “Spune-mi cu cine te asociezi ca sa iti spun cine esti”. Nu sunt vreo conservatoare, dar mi-ar placea sa reiasa mai bine statutul serios al site-ului din punctul acesta de vedere.
  4. O sugestie – cred ca ar incuraja potentialii clienti daca ati avea o rubrica in care va “laudati”: numar de clienti, hituri pe site, abonati, etc

Bottom line, obiectiv vorbind, daca nu esti cat de cat familiarizat cu ideea pe care voi o raspanditi, eu o simpla persoana nu stiu daca as vedea diferenta intre proiectul Springshop si crearea unui simplu cont intr-un site de anunturi online (gen tocmai.ro sa zicem) in care iti pui produsele pe care vrei sa le vinzi. Si as mai face ceva: nu as mai trece orarul de lucru la contact online. Da impresia de nedisponibilitate in afara acestui program in caz de probleme.

In rest, dupa ce mai lucrati la site si il definitivati, v-ati ales cu un client – deocamdata bronz. Domeniul de activitate – vanzare de servicii de formare soft skills. Bravo echipa Springshop!

Articol scris pentru Superblog2012, etapa Springshop.

Anunțuri