Etichete

, , ,

Image

In Japonia, un maestru zen discuta cu samuraiul pe care il pregatea.

Samuraiul zice:

” Maestre, as vrea ca totul sa fie perfect in jurul meu, eu sa fiu perfect, lucrurile sa fie perfecte, viata sa fie perfecta. Invata-ma cum sa fac!”

Maestrul ii spuse: „Rugamintea ta imi aduce aminte de povestea unui om care isi dorea acelasi lucru ca si tine. Oamenii ii spuneau Miez de lapte, pentru ca era alb si bun la suflet. Ei bine, omul nostru zi si noapte se ruga sa faca lucrurile perfecte in jurul lui. Vroia ca totul sa fie alb, pur si bun. Zi si noapte se ruga el, pana cand intr-o zi se trezi si vazu ca rugaciunea ii fusese indeplinita. Totul in jur era alb ca branza, casa, scaunele, obiectele, copacii, absolut totul. Omul nostru zambi multumit si dadu sa se ridice din pat, numai ca toate obiectele fiind albe, nu mai putea distinge nimic, asa se impiedica de scaune, cazu pe treptele propriei case si se lovi de copacii din jur. Asa ca Miez de lapte reveni la rugaciunea sa. De data aceasta se ruga sa revina totul la normal, cum era inainte. „Doamne, mi-am dat seama ca eram perfect si eu si lucrurile din jur asa cum erau inainte. Am cautat perfectiunea pentru ca sunt fan branza, pentru ca oamenii m-au numit Miez de lapte si pentru ca am vrut ca totul sa fie la fel de bun si de frumos. Dar deja lumea este perfecta si utila asa cum este ea.”

In urmatoarea dimineata Miez de lapte planse de bucurie vazand intr-adevar schimbarea, vechile sale lucruri asa cum erau, scaunul de lemn, uneltele de fier si delicatesa lui favorita – Miez de lapte, asezata frumos pe masa si distingandu-se dintre toate cele.”

Asa ca Maestrul ii zise samuraiului: „Tu deja esti perfect, esti asa cum trebuie sa fii! Totul in jur este asa cum trebuie, fara culoare nu ai putea vedea clar lucrurile din jurul tau si nu ai putea aprecia corect micile picaturi de perfectiune pe care ni le da viata – ca este un strop de miez de lapte, sau un apus magnific de soare. Asa ca du-te! Du-te si picteaza marea panza alba si perfecta a vietii tale, in culori minunate!”

La aceasta poveste zen adaptata, bineinteles, ma gandesc cand ma gandesc la Miez de lapte. Articol scris pentru Superblog 2013.

