Etichete

, ,

Transform un pic acest principiu de inter-relationare pentru a lansa o dezbatere legata de increderea in parteneriatul blogosferic. Daca proba lansata in cadrul Superblog 2013 este despre puterea parteneriatului in blogosfera, eu as vrea sa va provoc la opinii legate de increderea in acest parteneriat. Cu alte cuvinte, ai incredere pe „mana” carui blog/carei publicatii iti lasi imaginea?

Sa incepem de la baza. Punctul 1: Ce este parteneriatul in blogosfera?

Eu as raspunde asa: parteneriatul in blogosfera are aceeasi valoare in zona de business, pe care o are cuplul in zona personala – mai devreme sau mai tarziu, fara el te vei simti singur si neimplinit, fara oportunitati de socializare si fara putere (chiar si financiara). Ca si in mediul exterior blogosferei, exista burlaci. Iar „burlaciiblogosferici sunt de obicei acele site-uri care au destula notorietate si investitie financiara cat sa se sustina singure.

Bun, astfel trecem la punctul doi. Punctul 2: De ce apar parteneriatele in blogosfera?

Atat relatia personala cat si parteneriatul in blogosfera pornesc de la principiul pe care americanii il numesc win-win situation. Adica ambele tabere au de castigat. Daca unul din parteneri nu are de castigat, atunci nu vorbim de o relatie in adevaratul sens al cuvantului. Corect?

Pentru a pasi in relatie/ parteneriat este nevoie de mai mult decat constientizarea beneficiului oferit de partile implicate. Pe de o parte vorbim de nevoia de implinire, de crestere reciproca, de dezvoltare. De publicitate. De cat mai multi cititori, de prezenta in media. Toate acestea aduc mai departe fonduri pentru sustinerea diverselor initiative mai mult sau mai putin indraznete cum este aceasta competitie in cadrul careia particip.

Toate aceste beneficii se traduc in viata personala prin iubire. In blogosfera, iubirea se refera la compatibilitate. Copiii blogosferei nu sunt nici pe departe rosii in obrajori rontaind cu nesat bomboane, ci este unul singur – puterea de formare a opiniei. Cu cat parteneriatul este mai bun, cu atat puterea creste mai repede.

Sincer acum, ati vedea o publicatie online de nisa pe…sa zicem sport, care promoveaza o competitie de crosetat? Sau un blog cu tenta vadit misoginista care este promovat de partener media gen www.mujer.ro?  Cel mai probabil ca nu, pentru ca nu sunt compatibile. Iar un astfel de parteneriat, chiar daca s-ar intampla, ar avea fix rezultatul unei picaturi intr-un ocean de internet, adica impact zero.

Ceea ce ne duce la punctul 3. Poate exista „iubire” in parteneriatele blogosferice?

Da. Se poate, daca ambii parteneri sunt deschisi si sinceri. Daca sunt de incredere, cu alte cuvinte. Si de unde stim acest lucru? In blogosfera, probabil ca ar fi bine sa analizam partenerul cu atentie:

– Este ok imaginea pe care o are in blogosfera si in afara ei? Pana la urma de imaginea lui imi leg imaginea mea. Un site sau o publicatie care foloseste un limbaj agresiv sau nu este atent/a cu modul de folosire a gramaticii si ortografiei in limba romana nu va putea fi niciodata blogger partener cu romaniistiuromaneste.wordpress.com, spre exemplu.

– Care este vizibilitatea acelui partener? Cat de prezent este in online? Ce instrumente foloseste pentru a se face vizibil? Cati vizitatori unici are? Care este pozitia in zelist? Cu alte cuvinte, in lumea reala ar fi ceva de genul, ce anturaj are, care sunt prietenii cu care isi petrece timpul liber, care este arborele lui genealogic?

– Cat de interesat este de tine? Adica, ok, partenerul poate avea destula putere in online, dar daca nu este interesat de tine nici cat un share pe facebook, atunci este clar ca nu putem vorbi despre parteneriat bun. Deci, trebuie sa te asiguri ca din punct de vedere al omului care sta in spatele tastaturii, acesta este ok. Tu stii ca esti ok pentru ca vii cu toate cartile pe masa. El este ok, insa?

Stiu din proprie experienta ca pentru un blog nou creat sau care nu cunoaste foarte bine „cu ce se mananca” domeniul, poate parea un fel de lupta intre David si Goliath. Cum sa faci fata si sa te compari vreodata cu un colos al online-ului? De ce ar accepta vreodata un astfel de blog sa se asocieze cu tine? Ce ai avea tu de oferit? Exista un singur raspuns: asigura-te ca esti consecvent si de incredere in munca de blogging pe care o faci. Uneori, daca le ai pe cele doua, nici macar un page rank bun nu iti poate face concurenta. Cu alte cuvinte, niste picioare lungi si un par blond nu sunt intotdeauna cautate.

Asa ca inauntrul sau in afara blogosferei, ai grija intotdeauna cui spui „DA!”

Iar in incheierea articolului, mi-am adus aminte de o fabula scrisa de Aurel Baranga…in cazul in care juriul va gasi inoportuna asocierea intre parteneriate in blogosfera si relatii de cuplu.

― Ce diferență este
Între viespe și albină?”
A întrebat,
Odată,
Ursul,
Spre lămurirea lui
Deplină.
― ”Colosală”,
Strigă o sulfină
Cu putere:
― ”Una dă fiere
Și cealaltă miere”.
” ― Ba, v-o spun, din inimă,
Că distanța-i minimă:
Numai de o literă”,
Șușoti o viperă.

Controversa
E atît de fundamentală,
Că face inutilă
Orișice

MORALĂ.

Doar un sfat:
Cînd ceri o părere,
Să știi că există:
”Punctul de vedere.

Anunțuri