Etichete

, , , , , , ,

V-am zis ca blogul isi schimba hainutele? V-am zis!

Incepand de astazi lansez o noua rubrica pe blog care se numeste BLOGtionar (de la blog si dictionar). In fiecare saptamana, mai precis miercurea, va voi dezvalui cateva lucruri interesante despre termenii folositi in blogging. Astfel, atunci cand va intalniti cu bloggeri vechi si incep sa vorbeasca intre ei in Blogheza, sa intelegeti ceva si sa nu va simtiti stanjeniti.

Pe de alta parte, este util si pentru bloggerii aflati la inceput de drum care nu stiu multe despre subiect, dar si-ar dori.

Istoricul BLOGtionarului il veti regasi intr-un folder separat in partea din dreapta a paginii. Acestea fiind zise, deschid sectiunea cu ceva tare. Tare de tot si dorit de multi – PAGE RANK-ul.

Ce este Page Rank-ul si cu ce se mananca? 

In afara de ficatii bloggerului respectiv, PR-ul (am facut abrevierea expres pentru a face asocierea cu public Relations, veti vedea de ce) se „mananca” cu mult trafic pe blog.

Ideea este simpla, bloggerii in general isi doresc un PR cat mai mare (pe o scara de la 0 la 10) pentru ca asta inseamna mai multa vizibilitate in blogosfera.

Toti vor mai mare. De ce, oare?

Pentru ca a avea PR mare inseamna:

– ca ai mai multi vizitatori unici pe zi

– ca te poti inscrie sa faci advertoriale (multe firme cer un page rank de minim 3 pentru a scrie articole despre ele), deci sa faci bani cu blogul tau

– ca ai vizibilitate in blogosfera si devii un formator de opinie pe care unii il vor cita pe facebook

Cum poti obtine un PR mai bun?

Mai intai care este algoritmul dupa care functioneaza un PR. Pai, de obicei, prin linkuri. Adica daca blogul X se leaga de blogul Y care este mai vizibil si cu un PR mai mare, atunci si X-ul va capata vizitatori mai multi si deci ii creste si lui nivelul de page rank. Vedeti? Public relations, gen!

Deci solutia pentru un PR mai mare este sa te legi de cat mai multe bloguri mai tari ca tine – pagini de firme, pagini de produse, organizatii, evenimente, dive, divi, etc

Atentie insa, ca exista o capcana, ca sa zic asa: concurenta pentru PR mare.

Va spuneam mai devreme ca toti vor PR mare. Asta inseamna ca multi vor aplica acelasi principiu de legaturi cu alte bloguri. Ca sa existe o logica si sa creasca si cei mici, acestia vor avea prioritate.

Sau explicat altfel: Daca blogul X, cu PR de 1 se leaga de blogul Y cu PR 9 si tot de blogul Y se leaga zi blogul Z cu PR 2, castigator la puncte va fi blogul X ca e mai mic si mai neputincios.

Cine acorda PR-ul? Google. De fapt, recent, cam acum o saptamana s-a facut recalcularea PR-urilor.

Vreti sa stiti ce PR are blogul vostru? E simplu, sunt mai multe site-uri gratuite, mai mult sau mai putin bune, care iti calculeaza cat de tare esti. De exemplu, astea:

http://www.prchecker.info/check_page_rank.php

http://checkpagerank.net/

http://www.prchecker.net/

In concluzie, dragii mei, marimea chiar conteaza! In Blogging cel putin.

 

Anunțuri