Etichete
blog, blogger, cum poti sa cresti page rank-ul, dictionar de blogging, google, page rank, PR, public relations
V-am zis ca blogul isi schimba hainutele? V-am zis!
Incepand de astazi lansez o noua rubrica pe blog care se numeste BLOGtionar (de la blog si dictionar). In fiecare saptamana, mai precis miercurea, va voi dezvalui cateva lucruri interesante despre termenii folositi in blogging. Astfel, atunci cand va intalniti cu bloggeri vechi si incep sa vorbeasca intre ei in Blogheza, sa intelegeti ceva si sa nu va simtiti stanjeniti.
Pe de alta parte, este util si pentru bloggerii aflati la inceput de drum care nu stiu multe despre subiect, dar si-ar dori.
Istoricul BLOGtionarului il veti regasi intr-un folder separat in partea din dreapta a paginii. Acestea fiind zise, deschid sectiunea cu ceva tare. Tare de tot si dorit de multi – PAGE RANK-ul.
Ce este Page Rank-ul si cu ce se mananca?
In afara de ficatii bloggerului respectiv, PR-ul (am facut abrevierea expres pentru a face asocierea cu public Relations, veti vedea de ce) se „mananca” cu mult trafic pe blog.
Ideea este simpla, bloggerii in general isi doresc un PR cat mai mare (pe o scara de la 0 la 10) pentru ca asta inseamna mai multa vizibilitate in blogosfera.
Toti vor mai mare. De ce, oare?
Pentru ca a avea PR mare inseamna:
– ca ai mai multi vizitatori unici pe zi
– ca te poti inscrie sa faci advertoriale (multe firme cer un page rank de minim 3 pentru a scrie articole despre ele), deci sa faci bani cu blogul tau
– ca ai vizibilitate in blogosfera si devii un formator de opinie pe care unii il vor cita pe facebook
Cum poti obtine un PR mai bun?
Mai intai care este algoritmul dupa care functioneaza un PR. Pai, de obicei, prin linkuri. Adica daca blogul X se leaga de blogul Y care este mai vizibil si cu un PR mai mare, atunci si X-ul va capata vizitatori mai multi si deci ii creste si lui nivelul de page rank. Vedeti? Public relations, gen!
Deci solutia pentru un PR mai mare este sa te legi de cat mai multe bloguri mai tari ca tine – pagini de firme, pagini de produse, organizatii, evenimente, dive, divi, etc
Atentie insa, ca exista o capcana, ca sa zic asa: concurenta pentru PR mare.
Va spuneam mai devreme ca toti vor PR mare. Asta inseamna ca multi vor aplica acelasi principiu de legaturi cu alte bloguri. Ca sa existe o logica si sa creasca si cei mici, acestia vor avea prioritate.
Sau explicat altfel: Daca blogul X, cu PR de 1 se leaga de blogul Y cu PR 9 si tot de blogul Y se leaga zi blogul Z cu PR 2, castigator la puncte va fi blogul X ca e mai mic si mai neputincios.
Cine acorda PR-ul? Google. De fapt, recent, cam acum o saptamana s-a facut recalcularea PR-urilor.
Vreti sa stiti ce PR are blogul vostru? E simplu, sunt mai multe site-uri gratuite, mai mult sau mai putin bune, care iti calculeaza cat de tare esti. De exemplu, astea:
http://www.prchecker.info/check_page_rank.php
In concluzie, dragii mei, marimea chiar conteaza! In Blogging cel putin.
Eu am rămas tot la 4, deși acum blogul meu e mult mai vizibil. Dar asta pentru că, din ce spui tu, m-am „legat” de pr-uri mici?
ApreciazăApreciază
nu, din contra, ca nu ai fost destul de mica incat legandu-te de PR-uri mari, sa iei puncte. Sau site-urile de care te-ai legat nu au fost ele destul de puternice.
ApreciazăApreciază
Eu folosesc:
tipsandtutorials.net/google-pr-checker
Pentru ca nu-mi cere cod de verificare.
Blogo-spor!
ApreciazăApreciază
Multumiri blogosferice pentru pont, Daniel! 🙂
ApreciazăApreciază
Mda…stiam de PR dar nu l-am verificat niciodata. Am aflat cu mandrie ca al meu este O…sau…0…sau zero! Nu barat e drept :)) Sfaturi??
ApreciazăApreciază
Pai sfaturi am dat. Leaga-te de site-uri cu PR mai mare. Dar parca n-as prea crede ca este zero. Cati vizitatori unici pe zi sunt pe site? Este posibil sa nu recunoasca domeniul folosit de tine?
ApreciazăApreciază
Ok. Explica mi ca la gradinita…cum ma leg?Un schimb de linkuri? Sa ma puna in blogroll? Sunt in jur de 100 pe zi ca unici (putini)Cum adica sa nu recunoasca domeniul? Hai ca daca te ai apucat de asa ceva trebuie sa te astepti si la intrebari de noob. 😉
ApreciazăApreciază
Nu sunt noob, stai linistit ca ma bucur sa raspund, atat cat ma pricep si eu. Sa te legi inseamna sa scrii articole cu link, cum am facut la Superblog. Adica cine ajunge de exemplu pe site-ul Toyota, sa ajunga de la tine de pe site, din vreun articol scris de tine. Eu zic ca pentru 100 de vizitatori unici pe zi in general vorbim de un PR de 2. Acum, daca acei vizitatori unici nu vin din google sau din linkurile puse de altii catre site-ul tau, atunci nu prea conteaza mult.
Sa iti dau un exemplu – cineva care vine pe site-ul tau scriind in bara de adrese direct calatoriaperfecta.ro, acea vizita nu se pune la PR. Deci fii cat mai vizibil in online, pune cat mai multe linkuri in articole si inca ceva, o solutie excelenta sunt reblogurile.
ApreciazăApreciază
ok. am pricipit! acum explica mi ce inseamna un reblog si cum se face 🙂 😦
mai…tu sa ma scuzi daca ti par idiot…dar pur si simplu chiar nu stiu 😦
ApreciazăApreciază
hai mai, Dane, cum poti sa zici asa ceva? Toti invatam. Si eu am invatat de la tine de pe site sa stii 🙂
Deci, reblog se numeste atunci cand preiei un articol de pe site-ul cuiva si il preiei identic, numa’ ca specifici de unde l-ai luat ca sa nu fii acuzat de plagiat. Acum, in wordpress este simplu simplu de tot, pentru ca exista un buton special pentru asa ceva – posteaza la tine pe site articolul altcuiva fara batai de cap (de exemplu daca iti place f mult ce a zis acea persoana sau daca te identifici sau daca vrei sa popularizezi un anunta, etc). In blogspot sau alte domenii nu stiu sa iti zic daca exista deja acel buton, dar ce poti sa faci este sa pui articolul ca atare cu link of course. Promit sa ma interesez si despre blogspot si alte domenii pana miercuri si urmatorul cuvant in BLOGtionar sa fie despre „reblogging” 😀
ApreciazăApreciază
Multumesc pentru lamuriri. In seara asta m-am uitat si eu la PR-ul blog-ului meu….Si n-am fost deloc uimita ca e N/A :))…Nu prea intelegeam eu care e treaba cu PR-ul asta , dar acum am inteles. Multumesc!
ApreciazăApreciază
Ma bucur ca am reusit sa fiu clara cat de cat. Oricum…incurcate sunt caile blogging-ului 🙂 Mult succes!
ApreciazăApreciază