Etichete

, , , , , ,

LIfe-Magazine-Cover-1942-first-words-on-a-tee

1942. Primul afiş care promovează tricoul şi în special tricoul personalizat, cu mesaj. De atunci şi până astăzi tricoul a făcut mulţi paşi mărunţi pentru el ca bucată de ţesătură în sine, dar mari pentru omenire. A trecut de la a fi un articol vestimentar comod (atât de comod încât era purtat ca lenjerie intimă) la un instrument de promovare, manipulare (de ce nu?) şi social statement.

Nu toţi putem fi artişti, dar acum cu toţii putem transmite convingerile personale celor din jur dacă purtăm un tricou cu un mesaj care ne reprezintă. Epoca tricoului simplu, în culori uni a apus. Epoca tricoului inscripţionat a venit. A venit de câteva decenii încoace şi încă este pe val, reinventat, redescoperit, sub altă formă, cu alte mesaje, mereu la modă şi întotdeauna în trend. Pentru că asemenea unui mulaj, acesta ia chipul şi asemănarea celui care îl poartă, este un personaj în sine în povestea fiecăruia dintre noi, cei care îl purtăm. Este viu, comunică şi gândeşte prin mintea purtătorului său.

Iată cum ar fi o scurtă conversaţie între tricourile cu mesaje de pe site-ul t-shirts.ro:

Ideea este simplă: ai curaj să îţi faci publice convingerile? Nimic mai uşor – porţi un tricou cu mesajul cu ceea ce vrei să transmiţi.

Vrei să împărtăşeşti lumii ceva ce te face fericit sau din contră, care te mâhneşte profund? poartă un tricou inscripţionat cu mesajul adecvat.

Pur şi simplu vrei să fii diferit de toţi ceilalţi oameni din jur? să atragi atenţia asupra ta? să fii pata de culoare de pe o stradă gri, banală? Ieşi din anonimat cu un astfel de tricou de calitate.

În cazul meu, când port un tricou personalizat este pentru că vreau ca mesajul meu să schimbe ceva la cei din jur. Tricoul meu ar trebui să aprindă un beculeţ în mintea oamenilor pe lângă care trece. Să instige, să contrarieze, să stârnească curiozităţi şi reacţii. Tocmai de aceea l-aş alege pe acesta:

5KQcXf2T1F_tricou_alb

 

Pentru fiecare dată când mi s-a spus „nu poţi face balet pentru că ai picioarele prea groase” şi pentru fiecare „nu poţi merge la medicină pentru că nu ai înclinaţie spre chimie” şi pentru fiecare „nu poţi învăţa să dansezi atât de repede”; dar şi pentru fiecare „nu vei mai putea să ai copii” şi fiecare „nu vei mai putea să ai o viaţă normală de acum” – Tuturor acelora care mi-au spus vreodată „Nu poţi” vreau să le ridic tricoul meu inscripţionat şi să le spun atât: „Ba, dacă vrei, poţi!

Iată de ce:

Din 2011 sunt membră a Organizaţiei Naţionale a Persoanelor cu Handicap din România. În luna martie va avea loc în Olt (judeţul unde locuiesc) o manifestare de solidaritate pentru aceste persoane. Sincer, nu găsesc o ocazie şi un motiv mai bun pentru a comanda tricouri personalizate online şi a le purta la marşul organizat. Împreună, vreau să transmitem acest mesaj tuturor celor cărora vreodată li s-a spus „Nu poţi!” şi tuturor celor care vor să schimbe ceva în acest sens.

THINK OUTSIDE THE BOX!

DACĂ VREI, POŢI!

Articol inspirat de t-shirts.ro şi Superblog 2015.

sursă foto şi informaţii despre evoluţia tricoului: http://www.culture-soup.ro/o-scurtă-istorie-a-tricoului/

sursa foto si informatii filme: wikipedia si site-ul http://www.tshirts.ro